skip to Main Content
Gör Det Enkelt

Är din reklam och kommunikation kreativ, smart och finurlig? Lämnar den verkligen något till mottagaren att fylla i och komma på själv? Skapar den uppmärksamhet? OK, va bra.

MEN, händer det inget mer så är den tämligen bortkastad. Reklam ska ge resultat. Den ska ge affärer och beteendeförändringar. Och för det krävs det reklamrelevans. Den ska göra skillnad för kunden. Bara kreativitet, uppmärksamhet och guldägg hjälper inte. Reklam måste sälja.

Det måste handla om vad som är relevant för mottagaren. I dag sorteras allt kryptiskt bort direkt. Är det roligt kanske du skrattar, men finns inte relevansen och kopplingen till hur du som mottagare ska agera så har du glömt vem avsändaren var, redan när filmen är slut. Vi pratar om Content marketing och Storytelling, och det kan vara bra. Men är inte innehållet relevant och leder inte berättelsen någonstans, så glöm det.

Berättelser som är vackra och spännande men inte leder någonstans, passar vid lägerelden men inte i reklamen. Reklam är vad det är, att försöka paketera det som något annat är oärligt och kommer inte att funka i längden. Gör det inte svårare än vad det är, var ärlig, säg vad du vill. Med den utgångspunkten kan du sedan ta kreativ höjd för din kommunikativa idé.

Back To Top